La Webquest

dimecres, 15 d’octubre del 2014

"Usos educatius dels blogs. Recursos, orientacions i experiències per a docents"

Aquest llibre el recomano a tots aquells/es que s'estan iniciant en el món dels blogs.

Mestres, professors, pedagogs, psicopedagogs, i educadors en general, són els que han demostrat que les TIC poden esdevenir un element facilitador de l'aprenentatge i motivador per tal que l'alumne, esdevingui un aprenent actiu. Aquest llibre té com a finalitat, considerar els seus usos i possibilitats educatives dels blogs. A més, hi ha un recull d'experiències reals de docents que l'han estat utilitzant i que expliquen els detalls didàctics de la seva aplicació.
                       
Fa escassament quatre anys, uns quants professors pioners van començar a introduir els weblogs o blogs en l'àmbit escolar. Entenem el bloc, com l'eina d'aprenentatge per reflexionar, interpretar, recollir i enregistrar tot allò que hem observat i/o après. A més, és un mitjà de comunicació que pot contribuir a enriquir les interaccions entre els alumnes i entre aquests alumnes i el professor per afavorir aprenentatges comuns. Serveixen per pensar (com es poden resoldre els problemes de la nova gestió), per escriure (continguts de manera reflexiva, adequant el discurs al propòsit , al destinatari i a la situació comunicativa). I, finalment serveixen per participar i compartir a fi de fer de l'aula un espai comunicatiu diversificat i ric en experiències.


Així doncs, en aquest món de les noves tecnologies, hi ha hagut un gran procés. S'ha passat de la web 1.0 a la web 2.0. La web 1.0, era una web on molt poques persones podien tenir un web personal. La web 2.0, són els mateixos usuaris els que creen i organitzen els continguts, amb la qual cosa s'estableix una estructura de la informació més horitzontal i democràtica.


Tot i això, hauríem de distingir diferents classes de blogs, ja que cadascuna d'elles, tenen funcions diferents, i per tant, les hem de tenir en compte pal que fa als nostres interessos a l'hora de crear-ne un: blogs de centre, blogs destinats a seminaris i cursos de formació en TIC per al professorat, blogs de professors (individuals), bloc d'aula del professor, blog de professor-alumnes i blog d'aula de l'alumne. Per a més informació d'aquestes, consultar les pàgines: 44, 45, 46, 47, 48, 49 i 50.
També, és important conèixer les característiques generals dels blogs que hem de tenir en compte, així com les pàgines estàtiques, usuaris registrats, categories jerarquitzades, caracterització del blogroll o llista d'enllaços recomanats, els exemples de plataformes, entre altres.


Si heu trobat molt interessant tota aquesta explicació en forma de resum, podreu obtenir-ne més en el llibre.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada