La Webquest

dilluns, 29 de desembre del 2014

Taxonomia de Bloom

Com a última activitat de GTIC, vam parlar sobre la Taxonomia de Bloom. Aquesta, és una classificació de les activitats educatives, de més senzilles a més complexes que va establir Benjamin Bloom i altres col·laboradors a l'any 1956. En aquesta classificació feta l'any 2000, es diferencien tres habilitats diferents: cognitiu, afectiu i psicomotor. Però l'any 2001, va ser revisat per Lorin Anderson i David R. Krathwohl i, el van modificar. Un d'aquests canvis produïts va ser canviar de substantius a verbs, ja que d'aquesta manera expressarien accions. Al 2008 es va tornar a revisar i, actualment és la que anomenem "Taxonomia de Bloom per a l'era Digital".


En el següent enllaç, podreu veure més concretament la classificació de les activitats educatives i, més a baix el canvi: 

Dins de la Taxonomia, podem trobar pel que fa als dominis de les activitats educatives:
  • L'àrea psicomotru: treballem els moviments.
  • L'àrea afectiva: acceptar, justificar, donar suport, rebre ordres i donar-les...
  • L'àrea cognitiva: primerament es treballa amb els nens el fet de recordar, comprendre i relacionar.
Segons Benjamin Bloom, és més important crear un vídeo que veure'l, ja que creas tú el vídeo per desenvolupar les habilitats cognitives. Per tant, si ens preguntem si en les teves futures classes a què dedicaràs la major part del temps, la resposta hauria de ser, en treballar les habilitats cognitives, el més elaborades possible. 

A nivell pràctic, un cop treballades les habilitats cognitives  a les TIC, a continuació, la meva companya Cristina Lamonja i jo, farem un repàs de totes les eines i recursos treballats al llarg del curs i, en una taula, s'indicarà l'habilitat cognitiva, segons la classificació del 2008, es desenvolupa. A més, es comentaran les habilitats i/o eines que considerem més interessants a la llum de la taxonomia.



A la llum de la Taxonomia de Bloom, les habilitats/eines que nosaltres considerem més interessants, tenint en compte la taula de l’any 2008, són: el Booktrailer, l’endevinalla, Padlet, presentacions i, el blog. Aquestes serien les més útils per realitzar a classe, ja que utilitzen el nivell superior de la Taxonomia. És a dir, crear. Tots aquests recursos, fomenten habilitats cognitives d’ordre superior.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada